Translate

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Νεανική Επιχειρηματικότητα!!!



Επιχειρηματικότητα σημαίνει καινοτομία. Πως μπορεί να έρθει αυτή η (πολυπόθητη) καινοτομία; Από νέα άτομα, με όραμα, όρεξη και στόχους. Πριν από λίγο καιρό σε μεγάλο εμπορικό κέντρο της Αθήνας οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε η συνάντηση νέων επιχειρηματιών από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος πολλά σχολεία από όλη την Ελλάδα. Ένα εξ αυτών και το 2ο ΕΠΑΛ Λαμίας παρουσιάζοντας προϊόντα με βάση τα καλούδια του αγαπημένου μας εντόμου, της μέλισσας. Στο εκθεσιακό stand των παιδιών οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να δοκιμάζουν αρώματα και κεραλοιφές από φυσικό κερί μέλισσας. Οι επίδοξοι νέοι επιχειρηματίες δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση με την ονομασία Honey, Health & Beauty με βάση τα φυσικά προϊόντα της κυψέλης. To MinoanBee τους πήρε μια μικρή συνέντευξη. Διαβάστε τι μας είπαν, η συνέντευξη έχει μεγάλο ενδιαφέρον.
Nα ευχηθούμε στα παιδιά καλή σταδιοδρομία, καλή επιτυχία σε ότι κι αν επιχειρήσουν και να κρατάνε πάντα τον ατόφιο χαρακτήρα τους και
καθαρό το μυαλό τους.



Ποιο ήταν το κίνητρο σας για να πάρετε μέρος στο ΣΕΝ;

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων / Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) που είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός και είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide  μας βοήθησε να λάβουμε και εμείς μέρος σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το κίνητρο ήταν να αποκτήσουμε εμπειρία και να εμβαθύνουμε περισσότερο μέσα από την πράξη στο θέμα επιχειρηματικότητα στα πλαίσια του μαθήματος «Ειδική θεματική δραστηριότητα» της Β΄ Λυκείου.


Τα βιωματικά σεμινάρια του ΣΕΝ πως σας βοήθησαν να πραγματώσετε τη θεωρία σε πράξη;

Μας βοήθησαν με το να εφαρμόσουμε την θεωρία στην πράξη. Ειδικά η online επικοινωνία με τον σύμβουλο επιχειρήσεων που μας παρείχαν ήταν πολύ εποικοδομητική.

 
Για ποιους λόγους επιλέξατε ως βάση το μελισσοκέρι για τα προϊόντα σας; 

Επιλέξαμε το φυσικό κερί μέλισσας γιατί πρόκειται για ένα φυσικό προϊόν που έχει πολλές φαρμακευτικές ιδιότητες. Θέλαμε να κάνουμε προϊόντα με βάση αυτό το προϊόν  μιας και δεν έχει χημικά  έτσι ώστε να βοηθήσουμε κόσμο που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και να του δείξουμε αν θέλετε και έναν άλλο δρόμο θεραπείας που μας παρέχει απλόχερα η φύση.





Τι διαφοροποίησε τα προϊόντα σας από τα υπόλοιπα της αγοράς;

Το γεγονός ότι τα προϊόντα που παρήχθησαν είχαν υλικά βιολογικής προέλευσης όπως κερί μέλισσας, ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο, αιθέρια έλαια. κ.τ.λ.


Η επιτυχία πηγάζει από σκληρή δουλειά, επιμονή, υπομονή αλλά και από τη συνοχή μιας ομάδας. Υπήρξαν στιγμές διαφωνιών; Πως επιλύθηκαν;

Υπήρχαν στιγμές διαφωνίας όπως συμβαίνει σε κάθε ομάδα που προσπαθεί να επιτύχει ένα στόχο αλλά με ηρεμία, συνεργασία και καλή διάθεση επιλύθηκαν.


Υπήρχαν διακριτοί ρόλοι στην ομάδα;

Η ομάδα μας ήταν διαχωρισμένη σε τμήματα (οικονομικό, μάρκετινγκ, παραγωγής) που απαρτίζανε την επιχείρηση και σε κάθε τμήμα μάλιστα υπήρχε και διευθυντής.





Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις διαφορετικές ομάδες ήταν υψηλός. Ποιο ήταν το χαρακτηριστικό που σας έκανε να ξεχωρίσετε;

Αυτό που μας έκανε να ξεχωρίζουμε ήταν το φυσικό προϊόν χωρίς χημικά. Στην εμπορική  μαθητική  έκθεση μάλιστα που έγινε στο Mall of Athens  είδαμε με τι αγάπη το αγκάλιασε ο κόσμος και διαπιστώσαμε πόση ανάγκη υπάρχει για τέτοια προϊόντα στην αγορά.

 


Ποια λάθη έγιναν που δεν θα επαναλαμβάνατε;

Θα θέλαμε να ήμασταν λίγο πιο οργανωμένοι ως προς την διάθεση των προϊόντων μιας  και λόγο πίεσης χρόνου δεν προφτάσαμε να ετοιμαστούμε εγκαίρως.




Υπήρξε ρίσκο στην όλη προσπάθεια σας; 

Ρίσκο σίγουρα πάντα υπάρχει σε όποια επιχείρηση και αν ανοίξει κάποιος. Εμείς είχαμε τον φόβο πως θα αποδεχθεί ο κόσμος το προϊόν. Τελικά όλα πήγαν μια χαρά. 



Τα κορίτσια της παρέας είχαν πιο ενεργό ρόλο λόγω της εξοικείωσης τους με τα καλλυντικά; 

Τα κορίτσια μπορούσαν στην πώληση των προϊόντων να απευθυνθούν πιο εύκολα σε γυναίκες – πελάτισσες και να τους προτείνουν κάποιο προϊόν που είχε σχέση με περιποίηση. Όπως κηραλοιφές για μαύρους κύκλους, ραγάδες, χεριών, κτλ.


Πόσο σημαντικός ήταν ο παράγοντας ποιότητα για τα προϊόντα σας;

Η ποιότητα ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι και σίγουρα πρέπει τα προϊόντα αυτά να συνοδεύονται από την απαραίτητη πιστοποίηση από κάποιον οργανισμό.



Εκτός από την επαφή σας με τα προϊόντα της κυψέλης ήρθατε ποτέ σε άμεση επαφή με τη μελισσοκομία;

Η επαφή μας ήταν μέσω διαφόρων βίντεο και φωτογραφιών που παρακολουθήσαμε με την βοήθεια των καθηγητών μας. 


 
 
 Οι συμμαθητές και οι καθηγητές σας πως σας αντιμετώπισαν; Υπήρξε περιέργεια για την επιχείρηση σας;

Οι καθηγητές αλλά και οι συμμαθητές μας ενδιαφέρθηκαν και μας ενθάρρυναν στο να συνεχίσουμε στην πραγμάτωση του στόχου. Μάλιστα αρκετοί με μεγάλη περιέργεια θέλησαν να μάθουν και λεπτομέρειες για το όλο εγχείρημα.


Εμπνεύστηκε κάποιος από εσάς από το εγχείρημα σας μελλοντικά να ασχοληθεί επαγγελματικά με προϊόντα της κυψέλης;

Σίγουρα προβληματιστήκαμε ευχάριστα και θεωρούμε ότι κάποιοι εμπνευστήκανε και θα ασχοληθούν μελλοντικά με τον κλάδο της μελισσοκομίας. Ίσως στην αρχή ως χόμπι και κατόπιν πιο επαγγελματικά.


Οι μαθητές:

Κλεοπάτρα Βελλή, Ηλίας Ζαουσένκο, Ευαγγελία Ζαγγανά, Ελένη Κουραβάνα, Γεωργία Βαφειάδη, Στυλιανή Αγγελούση, Χριστίνα Κολιού, Ευαγγελία Αναστασίου, Διονυσία Λαίνα, Νικόλαος Καλομοιρόπουλος, Νικόλαος Ζισόπουλος, Ελένη Καστρίτη, Τριανταφυλλιά Αποστόλου, Βασιλική Καρατζιούνη, Δήμητρα Βαργιανίτη, Δήμητρα Μηγκάκη, Αντόρα Κοντακτσίου, Βασίλειος Ζήκας, Γιώργος Καρακώστας

Οι εκπαιδευτικοί:
Καρακούσης Δημήτρης, Ματσούκας Βάϊος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου