Translate

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Εσύ κηρήθρα δεν θα φας;

-Εσύ κηρήθρα δεν θα φας; Ακούστηκε η φωνή του καθώς έβαζε στο στόμα του ένα κομμάτι από την κομμένη κηρήθρα ενός ατρύγητου πλαισίου με μέλι.
-Εσύ γιατί τρως; Αποκρίθηκα περιμένοντας την αναμενόμενη απάντηση που δίνουν όλοι. Έκοψα ένα κομμάτι φρέσκο ψωμί και άλειψα επάνω του λίγη μαργαρίνη ρουφώντας βουλιμικά τον καφέ μου.
-Μα είναι από τις πιο υγιεινές τροφές που περιέχονται μέσα στην κυψέλη, έτσι δεν είναι; συνέχισε μασουλώντας την κηρήθρα με το μέλι.
-Ναι έτσι είναι επιβεβαιώνοντας τον. Άλλωστε θα το γνωρίζεις κι εσύ συνέχισα αφού ο πατέρας σου διατηρεί κάποιες κυψέλες και παράγετε μια μικρή ποσότητα για τις ανάγκες του σπιτιού σας. Έβαλα μια μικρή ποσότητα μελιού πάνω στη φέτα του ψωμιού μου.
-Τότε γιατί δεν τρως; επέμεινε με τα μάτια ενός μικρού παιδιού που είναι πάντα πρόθυμο να ακούσει μια νέα ιστορία.
-Ωραία, θα ήθελες να μου περιγράψεις τις διαφορές της κηρήθρας επάνω στον μπουφέ του πρωινού και της κηρήθρας που φέρνει ο πατέρας σου από τα μελίσσια του όπως μου είχες πει πως κάνει; Πάντα απολαμβάνω τέτοιες συζητήσεις ιδιαίτερα όταν λαμβάνουν χώρα σε κάποιο ξενοδοχείο με φαγητό.Απολαμβάνω να μιλάω με αυτόν τον άνθρωπο γιατί έχει πάντα τη διάθεση να ακούει, είναι καλός ακροατής, είναι φιλομαθής και βαθιά στοχαστικός. 
-Τώρα που το σκέφτομαι, η δική μας κηρήθρα είναι πιο λευκή, εννοώ πιο ξανθιά, δεν είναι τόσο σκουρόχρωμη. Επίσης δεν είναι τόσο τραγανή, το κερί λιώνει στο στόμα.
-Μμμ ωραία μπορείς να ανακαλέσεις κάτι άλλο από τη μνήμη σου; Ο καφές μου είχε σχεδόν τελειώσει, ευχαρίστως θα έπινα άλλον έναν.
-Το δικό μας πλαίσιο έχει σχεδόν το μισό μέγεθος από το συγκεκριμένο. Από ότι θυμάμαι δεν έχει καν σύρμα.
Εξαιρετικά, οι πληροφορίες που μου έδωσες είναι πολλές. Υπερβολικά πολλές θα έλεγα. Ας μιλήσουμε για την πρώτη σου παρατήρηση. Η συγκεκριμένη κηρήθρα έχει υπολείμματα από κουκούλια μελισσών. Αυτό θα μπορούσε να πει κάποιος πως δεν είναι απαραίτητα κακό όμως προκύπτουν κάποια αισθητικά και κάποια άλλα υγειονομικά θέματα. Ας ξεκινήσουμε με τα αισθητικά.
Η μαύρη κηρήθρα όπως σου είπα έχει υπολείμματα από κουκούλια μελισσών. Τα κουκούλια αυτά δίνουν την αίσθηση της "τραγανότητας" στο στόμα. Προσωπικά είναι κάτι το οποίο δεν μου αρέσει. Βέβαια η γαστρονομική αισθητική έχει ξεκάθαρα υποκειμενικό χαρακτήρα και σε άλλους αυτή η αίσθηση δεν είναι κατ' ανάγκη αρνητική.
-Μα οι μέλισσες κάνουν κουκούλια; με ρώτησε γεμάτος απορία.
-Ναι σχηματίζουν κουκούλια αφού σκεπάσουν οι εργάτριες μέλισσες το κελί στο οποίο οι ασχημάτιστες σε τέλεια έντομα ακόμα μέλισσες βρίσκονται εντός σε αυτά τα κελιά.
Επίσης, χωρίς όμως αυτό να μπορεί να αποδειχτεί δια γυμνού οφθαλμού παρά μόνο μέσω χημικής ανάλυσης, η συγκεκριμένη μαύρη κηρήθρα ίσως να έχει υπολείμματα από φαρμακευτική αγωγή που δέχθηκε το μελίσσι για την εξυγίανση του.
-Θέλεις να μου πεις πως τόση ώρα τρώω κηρήθρα με χημικά; Η αποστροφή στο πρόσωπό του είχε εντυπωθεί με αγωνία!
-Μάλλον του απάντησα, αφήνοντας στην άκρη το άδειο ποτήρι του καφέ μου. Επικρατούσε ανάμεσα μας απόλυτη σιωπή. Κοιτούσα τα παγάκια στον πάτο που δεν είχαν προλάβει να λιώσουν αποδεικνύοντας πως η ποσότητα του καφέ δεν επαρκούσε και χρειαζόμουν έναν δεύτερο.
-Να σας προσφέρουμε κι άλλον καφέ ακούστηκε η φωνή της σερβιτόρας νομίζοντας πως κάποιος διέρρηξε τις σκέψεις μου. Η επέμβαση της ήταν σαν από μηχανής θεός δολοφονώντας την αμηχανία και τη σιωπή που υπερίσχυαν στην ατμόσφαιρα.
- Σας ευχαριστώ, θα ήμουν υπόχρεος ανταποκρίθηκα θετικά χαμογελώντας λοξά όχι τόσο για τον καφέ αλλά από το να με βγάλει από τη δύσκολη θέση να ξεκινήσω μια καινούρια συζήτηση...
-Πως είναι το πρωινό σας κύριοι; ακούστηκε από το βάθος του διαδρόμου του πολυτελούς ξενοδοχείου η φωνή του άμεσου προϊσταμένου μας. Ένα μικρό χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπο μου περισσότερο ως άμυνα παρά ως αυθόρμητη αντίδραση στο έμμεσο καλημέρισμα...

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΝΑ ΕΡΘΩ ΣΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΚΥΡΗΘΡΑ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
    https://3.bp.blogspot.com/-10E3vDGWEMg/WCdeGygOokI/AAAAAAAAAlg/sj5ICdNyWMQE5QupXQ0usXorbIwfU61sQCLcB/s1600/kirithra%2Bfinal.jpg.png

    ΤΟ mail μου είναι dtsaklas@gmail.com

    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή